Cara Pembayaran Yang Selamat

Assalamualaikum & Salam Sayyidul Ayyam!

Alhamdulillah, kita bertemu lagi pada Jumaat kali ini iaitu bertarikh 11.11.2016. Mudah-mudahan hidup kita sentiasa diberkati dan dirahmati. Topik hari ini Tokwan ingin mengulas tentang cara pembayaran yang lebih selamat melalui transaksi atas talian(Online). Topik ini hanya sesuai untuk pelanggan/bakal pelanggan Tokwan sahaja. Tokwan tidak bertanggungjawab jika kalian menggunapakai kaedah pembayaran ini ditempat lain.

Tokwan sudah kenalpasti bahawa ada segelintir orang kita khususnya kaum Bumiputera yang masih kurang celik tentang pembayaran secara dalam talian. Tokwan akui memang banyak kes penipuan melalui transaksi dalam talian ini (Online). Lebih-lebih lagi jika penjual menggunakan akaun bank peribadi/simpanan dalam urusan perniagaan. Menggunakan akaun peribadi adalah tidak sesuai bagi transaksi harian malah boleh mengundang bahaya jika transaksi harian terlalu banyak. Silap haribulan akaun pun boleh dibekukan oleh pihak bank.


Ok baiklah, sebenarnya Tokwan nak bagitahu Tokwan sendiri mempunyai akaun semasa (Current Account) yang sah di Maybank dan CIMB. Kedua-dua akaun ini juga Tokwan darftarkan atas nama entiti perniagaan(sole proprietor) dan telah diaktifkan untuk perbankan dalam talian iaitu Maybank2u dan CIMB Clicks. Ia bagi memudahkan Tokwan dan Team menyemak segala transaksi setiap masa walaupun melalui telefon bimbit/tablet. Untuk pengetahuan semua, laman blog ini juga mempunyai logo Maybank2u Pay seperti logo yang tertera di sebelah kanan blog ini. ------->>>>>>>>>


Perhatian! Sekarang pelanggan Tokwan tidak perlu lagi bersusah payah mahu beratur di mesih cash deposit atau terhegeh-hegeh mahu buka link Maybank atau terkial-kial jari menekan butang mahu buka aplikasi apps. Ya sangat mudah! Jom klik sini dan lihat kaedah No.6 untuk manual pembayaran menggunakan Maybank2u Pay. Pembayaran anda pasti selamat kerana pihak bank akan terus rekod secara automatik.


Selamat Mencuba!

Pesanan Ikhlas,
Tokwan

p/s: Tokwan sedang bangunkan web e-commerce + payment gateways bagi memudahkan pelanggan buat bayaran. Kaedah ini lebih selamat dan efektif cuma ada caj per transaksi. Caj ini akan dimasukkan pada harga baru produk Tokwan nanti. Tungguuuuuuu... Hehehe.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...